Fly High !


Photos and videos

Tweet to FiezaSya

Who follow me

Tweets Trend

# malam yang sunyi :(
# blog review by maira queen
# hasil edit blog
# Buat peminat pink sila ambil perhatian !
# yess ! finally i've blocked you !
# Contest blog paling simple dan menarik
# akhirnya blog pulih semula
# 12 hari lagi
# special edition : saya sayang mak saya
# 2nd GA potretkan aku
© 2014 By Fiezasya . Inspired by Twitter
All right reserved . All contents in this blog are owned by me . Respect the owner or you just leave. Contact me Email Facebook Twitter
my first tutorial - shoutbox yang ada background

Friday, May 20, 2011 | 4:28 AM

Sebelum tu nak bagi tau awal² ini bukan tutorial yang sebenar . aku tak reti nak buat tutorial . so aku just suggest mana² link tutorial yang berkenaan untuk memudahkan anda yea . merujuk shoutbox ku , atie zee telah bertanya macam mana nak hias shoutbox

 shoutbox yang ada background (1)


*contoh macam aku punya nie*

background tu aku edit pakai gimp .  tak reti nak guna photoshop . photoshop kt lappy aku nie problem sikit . buat la saiz background tu besar dari chat box . kalu tak takan nampak la . gambar² tu semua aku google jeh then tempek² . tak reti nak lukis doodle sendiri . selalunya untuk shoutbox macam nie orang akan guna ajax float shoutbox . bila tekan akan keluar smooth jeh kan ? xkan nak guna shoutbox jenis slide tu . tak ke jadi besar gedabak . boleh tengok kat tuto nie from hana . agak simple dan mudah . tapi dia pakai photoshop .


KLIK SINI


 shoutbox yang ada background (2)


yang nie jenis simple . boleh buat pakai photoscape pun tak apa . aku tak da sempel nak tunjuk . nak amik gamba shoutbox orang kang tak pasal di tuduh copy cat . just ke link ini from qish semua lengkap eh .

KLIK SINI


try lah keyh ! kalau tak berkenan yang di-suggest tu boleh pegi google . tulis la keyword nak tutorial apa . nanti keluar la link² dia . setakat nie jeh dapat membantu ;)

Labels:


0 Hashtag



← OLDER
NEWER →