Fly High !


Photos and videos

Tweet to FiezaSya

Who follow me

Tweets Trend

# ....................
# Segmen: Blog Review Pandai Ke Aq Berceloteh
# geng Budak Nakal
# Kisah Seorang Jejaka
# syukur lah
# tab baru !
# rahsia 1 malam
# tukar lagi
# depression
# oh kawan
© 2014 By Fiezasya . Inspired by Twitter
All right reserved . All contents in this blog are owned by me . Respect the owner or you just leave. Contact me Email Facebook Twitter
Jom kenali sifat² anak kedua

Friday, May 6, 2011 | 2:40 PM

aku nak share sikit info tentang anak kedua (memandangkan aku nie anak kedua) . anak sulung , anak ketiga, anak keempat , anak bongsu , anak angkat and anak terbuang aku tak jumpa lagi lah . aku ambik info nie dari fesbuk . mungkin ada yang dah taw kot . siapa² anak kedua silalah terasa eh .
 ANAK MANJA IBU
sebab apa² pun mesti dia akan diutamakan oleh ibu. apa sikit ibu!!
 bagi aku , tak la . mak aku manjakan anak² dia suma sama jea .
 ANAK DEGIL
Anak kedua dikatakan lebih degil, keras kepala dan tidak mendengar kata. semua dia ajer yg betul..dlm ramai² adik beradik dia ajer yg KETEGAQ .. kemahuan dia kuat.. kalau buat sesuatu sungguh²… kalau tak nak tu, tak nak lah jawabnya, boleh dipujuk tapi selalunya tak berapa jalan..
 nie aku mengaku . memang betul pon . hihi
 TAK PANDAI PUJUK
memang anak no 2 ni dia tak pujuk makwe / pakwe dia..
 yeke ? err . kena tanya pasangan sendiri lah macam mana . huhu
 BERCINTA
Tak digoyahkan anak no 2 juga …. dia kalau bercinta, sangat setia…sanggup berkorban …
tak berani nak bagi komen . tak nak lah kena cop 'syok sendiri' or 'cakap tak serupa bikin' . kena tanya pasangan sendiri jugak lah .
 HITAM / PUTIH
Apa yg dikatakan semua dipegang ( kononnya ) kalau hitam hitamlah kalau putih …. putihlah ….degil tak boleh toleransi
bergantung la pada keadaan
 HATI
No 2 ni juga nampak ajer keras…tp hati dia lembut juga….SATU lagi peel dia…dia tak boleh ditegur….kalau kita tegur dia mesti tarik muka
ye kot . mana taw nie ? ahaha
 BERDIKARI
very independent..mmg betul..tp kalau terlebih indepent pun payah…..TAPI mudah bergaul..campak lah kat manapun sekejap dah dapat kawan..very take care of her brother and all stuff belonging family. ( sebab terlalu ambil berat pun menyampah…semua adik² kena control kena report kat diorang ) ..
 independent tu mybe lah kot . aku start masok asrama penuh since form 1 lagi ( ceewah nak bangga jap ) . mudah bergaul bagi aku mgkin tak . aku bukan seorang yg peramah dan mudah bergaul ok ? orang yg tak kenal aku mesti cop aku 'SOMBONG' . of coz lah i take care of my family .
 ARAHAN
anak no 2 ni juga dia payah nk terima arahan….dia lebih suka buat hal sendiri pendek kata..tak boleh kerja ngan org…ramai anak no 2 ni keje sendiri
yes . aku tak menafikannya . ada benarnya .
 PEMAAF & caring
tak dinafikan no 2 ni pun pemaaf & caring…TAPI awas jgn bg diorg marah….kalau depa marah faham sajer lah
well nak tanya aku nie pemaaf ke ? plus caring gitu ! kui3 . hah ada sapa nak tengok aku marah ? so try me :P
 PAKAIAN
Nak ajer up to date…semua nak kemas....
haruslah . keh3

2 Hashtag



← OLDER
NEWER →